V čom spočíva tajomstvo Pilatesovej metódy?

23. septembra 2014, danielkaa, Nezaradené

V čom spočíva tajomstvo Pilatesovej metódy? Herci a tanečníci ju veľmi obľubujú a lekári ju bežne odporúčajú svojim pacientom. Ľudia, ktorí skúšali všelijaké druhy cvičenia bez výrazného úspechu, si s uľahčením vydýchnu, keď objavia Pilatesovu metódu. Prečo je vlastne až tak obľúbená? Mojou odpoveďou je, že je nesmierne účinná. V priebehu niekoľko týždňov od jej začatia cvičenia s mamou, sme mali obidve lepšie držanie tela a voľnejšie a ohybnejšie kĺby. Niektorí ľudia dokonca tvrdia, že sú vyšší, pretože sa im napriamila a natiahla chrbtica, no v mojom prípade sa tak nestalo. Pilatesova metóda funguje celkom inak ako cvičenia v telocvični či v posilňovni. Jej cieľom je zvýšiť objem tých najsilnejších svalov, ktoré sa pritom skracujú a tuhnú. Pilatesovo cvičenie stojí na kvalite. Svaly sa zapajajú presne a účinne, ale nie viac ako je potrebné. Pri Pilatesovom cvičení som necítila žiadnu bolesť ani v priebehu, ani po cvičení. Kým som začala so samotnými cvikmi, musela som sa naučiť správnemu držaniu tela. Pilatesová metóda je veľmi účinná pri odstránení bolesti kĺbov a v krížoch. Joseph Pilates tvrdil, že kľúčom je veriť, že to človek dokáže. Ak si myslíte, že to nedokážete, tak verte, že je to ľahšie než si predstavujete.